Thursday, July 30, 2009

Profile Syarikat eTiQa Takaful Bhd

CERITA2 DAN ASAL- USUL ETIQA



KUMPULAN MAYBANK
100 , JALAN TUN PERAK KL
( Institusi Terulung & Terunggul Di Malaysia dan di kenali di serata dunia )
eTiqa Takaful Berhad adalah Ahli Kumpulan Maybank


PERBANKAN ISLAM bermaksud segala produk2 & urusniaga adalahlah berlandaskan hukum syarak dan di bawah kelolaan badan syariah yang di lantik oleh BNM.

( Memang berbeza dengan PERBANKAN KONVENTIONAL namun ramai yang masih beranggapan kedua-duanya sama...itu tidak benar!!!!! )



Lambang atau logo Perbankan Islam SEJATI.....



Inilah Kami....ibu pejabat kami :
Aras 19, Menara C, Dataran Maybank,
No 1, Jln Maarof ,59000 KL
Tel: 03-22971888 / 1 300 13 8888


Penulis bekerja di sini sebagai PERUNDING TAKAFUL BERTAULIAH
( WAS 31300 ).


Kami ada cawangan di seluruh Malaysia sebagaimana banyaknya cawangan ibu kami iaitu Kumpulan Maybank.

Segala perlaksanaan adalah berlandaskan hukum syarak kerana biarpun kami di Kumpulan Maybank, namun segala urusniaga kami di pantau oleh badan syariah yang di lantik oleh BNM...mana mungkin kami sama dengan sistem konventional....ramai juga yang keliru tentang ini !!!!



Ini bukan saingan kami...tapi ramai menganggap ETIQA adalah sama dari segala segi...maksudnya sistem perlaksanaannya....

Ingin saya jelaskan di sini yang ETIQA TAKAFUL & ETIQA INSURANCE ada produk masing2...dua-dua bagus ...dua-dua hebat...cuma perlaksanaannya berbeza......saya di ETIQA TAKAFUL......dah jelas kan...!!!!


Inilah serba sedikit tentang diri saya dan syarikat saya...ingin ketahui lebih lanjut...hubungi saya di 019-3103074 atau www.etiqa.com.my

Wasalam

No comments: