Tuesday, October 27, 2009

PELAN ETIQA TAKAFUL UNTUK SEMUA

TAWARAN HEBAT ETIQA TAKAFUL......
( Tawaran Promosi !!!! )

1) Pelan Simpanan Prima :

Pelan pertama di Malaysia yang
mengabungkan elemen SIMPANAN +
PERLINDUNGAN INDIVIDU
& KELUARGA

+ SEJUMLAH WANG DIKEMBALIKAN
KEPADA ANDA ...
( Selama 10 kali setiap 3th sekali )...

Syarat menyertai : (Min Simpanan : RM 100 )
1) Sihat Tempoh simpanan:30thn
2) umur 14 hari ke 54 thn ( Pelan boleh ditamatkan
3) Warganegara Malaysia bila2 masa )

Contoh Pelan PRIMA :


Nama : Siti Norhaliza / umur : 29 thn /
sumbangan sebulan:RM152

Ingin Menyimpan : 30thn

APA YANG SITI DAPAT ?????:
a ) AKAUN SIMPANAN :
1 ) Siti mendapat RM 2,500 wang di kembalikan setiap
3thn sekali selama 10 kali...
( CEK dari eTiQa Takaful atas nama Siti )
2) 10 % dari sumbangan Siti setiap bulan tersimpan di akaun
simpanan Siti
3) eTiQa memberi 80% dari keuntungan perniagaan kepada Siti
& akan tersimpan di akaun simpanan Siti.
4) Kadar Mudharabah akaun Siti +/- 5.5 % setahun
b ) AKAUN PELABURAN DI ASB


* Wang yg dikembalikan setiap 3thn kepada Siti.....
dilaburkan ke dalam buku ASB Siti...Kenapa???
untuk menikmati dividen dari PNB +/- 7% -10% setahun...
* Jika Siti menyimpan kesemua wang tersebut ,maka hasil
pulangan akaun pelaburan Siti menyamai akaun EPFnya.
( Kami tunjukkan pengiraannya bagaimana..??.)
c) AKAUN PERLINDUNGAN
( ini yang Siti dapat dengan pelan Prima )
1 ) Perlindungan kematian : dari RM 25,000 ke 50,000.
2) Perlindungan Hilang Upaya Kekal : dari RM25,000 ke RM 50,000
3) Perlindungan Kemalangan RM 10,000
4) Perlindungan Penyakit Kritikal RM 10,000
5) Kad Perubatan limit tahunan RM30,000-Seumur Hidup RM 90,000
APAKAH KEUNTUNGAN SITI ?...
1) Siti mendapat pulangan tunai segera setiap 3 thn.
2) Pulangan tunai boleh dilaburkan kembali di buku ASB
3) Siti tidak perlu membeli insuran lain yang tiada nilai simpanan.
4) Pelan ini sekurang-kurangnya mendisiplinkan Siti utk menyimpan.
5) Jika ada anak, boleh digunakan utk tabungan pelajaran.
6) Tunai untuk keluarga tersayang jika berlaku kematian.
7) Perlindungan pendapatan anda jika hilang upaya kekal.
8) Ada Kad Perubatan nilai tinggi.
YANG PATUT DIFIKIRKAN :
1) Perlaksanaan secara islamik.
2) Tiada unsur2 RIBA
3) Tiada denda / penalti
4) Pelan diiktiraf dalam & luar negara.
5) Mempunyai cawangan diseluruh negara.
Hubungi saya di 019-3103074...SMS & saya akan ketempat anda.
( Kenapa masih ragu-ragu kerana eTiQa Takaful Bhd adalah Organisasi yang terulung
di Malaysia di bawah Kumpulan Maybank ....Perunding kami terlatih & Profesional..
Ibu Pejabat kami di Aras 19 , Tower C , Dataran Maybank, 59000 Bangsar, K.Lumpur
..Layari www.etiqa.com.my untuk keterangan lanjut. )



















Saturday, September 26, 2009

NO ONE Services & Products at eTiQa Takaful




PROVIDE
EXCELLENT
SERVICES




An Authorised Takaful Consultant : En. Azizan B. Adnan ( WAS 31300 )
HP No : 019 - 3103074 ( 24 hour services )
e-mail : nor azizan@rocketmail.com

WHAT U SHOULD KNOW ABOUT US !!!!!

eTiQa Takaful NOT about protection alone....We CARE
more about your CURRENT & FUTURE SAVING.
We appreciate your value of money....we know!!!! It's hard to
earn money ...most of us might think that
we only selling insurance & wasting your time and money... but the true is ...we are NOT!!!!

I have an experience of selling insurance policy while I'm still
worki
ng as a banker with MAYBANK. At that time ,you are forced
to buy the insurance policy in orderto make
your loan etc housing loan, ASB loan, personal
loan etc being approved.


You are not sincere to buy an insurance policy even it's the most important to you.
To me...it's normal b
ecause you are not aware of the important of the insurance for
you or your family....


Personally...I'm also has no awareness at that point to buy an insurance policy for
me
or for my family...because i know if nothing happen to me ...the money i had
paid to
the insurance company is gone or maybe i will only manage to get back
@ 20 %.



Here is some tips how to choose a plan
which can benefits you and the whole family

in term of protection value and your return
( money )....





1) Ask in details your type of plan ?...
Choose a plan which can give a maximum protection to you as a key person... and at the same time to all your family i.e. wife/husband and your childrens.
Ask your consultant to give full explanation with agreement proven until you understand the whole plan.

2) Ask in details about the money that you are paying every month...what is the return i.e. CURRENT return & FUTURE return ?

Many insurance plan has no return because the plan is solely for protection coverage. As a result...you will upset while you know the plan you are bought is no return. That why..you have right to ask properly before you agree to sign / join the plan.

Ask your consultant about your monthly contribution percentage i.e. for example if you are paying RM 200 every month...how much goes for protection coverage & how much goes for your saving portion.

3) Ask in details about maturity of policy / plan ?

Many insurance policy require you to wait until maturity period in order to withdraw your money in your plan. Some policy maybe allow you to withdraw your money but with conditions which you have to pay back or interest will be imposed if delay payment / pay back.

HOPE THE ABOVE TIPS MANAGE TO GUIDE YOU ...


at eTiQa we are difference from
insurance policy!!!!!!

FIRST !!!!!

We give back your money in double return @ guaranteed.
SECOND!!!!!!

We give maximum protection to you & your family.




THIRD !!!!!!

All our plan is SAVING plan which we guaranteed your return in double ...You can use this plan as your 2nd EPF money for your retirement .


Facts to think about !!!!!!!!! * Our plan is manage to discipline you to make saving regularly. * Our plan manage to helps you & you family in case something happen like death or total permanent disability happen. * Our plan is called balance plan...which our priority is your saving...which you require no insurance policy anymore. * Money can be use at anytimes.






HAVE YOU EVER THINK ABOUT YOUR CHILDREN EDUCATION FUND !!!!

Why buy separate policy for you children education fund while with our policy , can be use for your children education . HOW??
For example :-
You have son age 2 yrs old. All our policy is saving plan so at that time when your son want to pursue his study at university @ 18 yrs old ..you may withdraw your money in your policy without any conditions....
It will not effect your total coverage protection but your coverage protection keep increase every years. WOW!!!!no others plan outside ..it's only at eTiQa Takaful.













A HAPPY MOMENT UPON RETIREMENT !!!! YOU DESERVE THIS!!!



You choose you destination while unfortune situation happen to you or your loves one.!!!

OR






Plan of your happiness family

You make a decision.......

OR






if this happen to you...you still can smile because
you been prepare for this unfortune situation.




ABOUT CONSULTANT :

An experience has make myself realize that money is not everything but everything
need money. Sometimes we smile...but life like a circle because we can predict when
unfortune moment will come ...

As a human...we have to accept our fate but prepare for it...That the reason why I left
my comfortable job and turned to new career as a Takaful Consultant..... because
I know to make people happiness is give me more meaningful in my life.

Life is short so make it colourful.

So ...don't WAIT...call me NOW....just sembang-sembang...see you.

Sunday, September 6, 2009

Berumur 30-40an...SEE ETIQA FACTS!!!!

Sememangnya berumur antara 30-40an adalah peringkat yang agak penting dalam mengorak kehidupan dan membina kehidupan. Di kelompok umur sebegini...sudah seharusnya kita ada kehidupan berumahtanga dan mungkin telah dikurniakan cahayamata...alhamdullillah..bertambah-tambah rezeki ditambah pula dengan kerjaya yang stabil.....




Ramai agak alpa...seharusnya di peringkat umur begini...kita seharusnya sudah ada satu perancangan teratur dagi segi kehidupan mendatang...maksudnya perancangan kewangan...perancangan wang kecemasan...perancangan persekolahan anak...perancangan membeli rumah sendiri...perancangan kerjaya....dan macam-macam perancangan lagi...semuanya hanya boleh di zahirkan dengan KEWANGAN YANG STABIL....


Sudah tentu kita mahukan kewangan kita bertambah seiring dengan pertambahan usia kita....

Kami di eTiQa Takaful Bhd...tanpa jemu-jemu memberi panduan dan nasihat seadanya untuk golongan sebegini supaya mencari sesuatu yang boleh di buat sebagai simpanan tetap...ye lah...jika tidak di mulakan simpanan sekarang...bila lagi???? tanya diri anda...



LIHAT FAKTA INI ......

Anda( 35 thn )....bina perancangan simpanan sampai umur bersara 55/60thn>>>

Di eTiQa ...dengan hanya menyimpan sebulan RM 150......

1 ) wang simpanan anda menjadi RM 90,000.00 ++. ( jika anda simpan di bankpun tak akan mendapat pulangan sebegini...)

2) Sepanjang tempoh menyimpan anda dilindungi dengan nilai percuma perlindungan :-
i ) Tunai RM 50,000 ++ kepada pewaris anda ...anak/isteri/suami atau sesiapa saja yang anda suka.
ii ) Jika ditakdirkan anda hilang pendapatan disebabkan lumpuh sebagai contoh...tunai RM 50,000 kami berikan kepada anda.

iii ) anda juga ada perlindungan kemalangan RM10,000 ...boleh claim beribu kali jika anda mahu tanpa susut nilai.....

iv) Cover penyakit kritikal...36 jenis...tunai RM 10,000 seandainya doktor mengesahkan anda menghidap penyakit kritikal....

v) Elaun harian hospital RM 50 sehari.....

semuanya ni anda dapat percuma kerana apa yang anda sumbang setiap bulan ( i.e. RM 150 ) anda dapat balik...malahan 2 kali ganda...

Sebab tu penulis katakan disini...sesenpun anda tidak rugi malahan keuntungan berganda...bukankah duit tersebut boleh dijadikan tambahan utk wang persaraan anda...

sebab tu kami namakan pelan ini pelan simpanan second EPF....

( ETIQA TAKAFUL BUKAN PELAN INSURAN...KERANA JIKA PELAN INSURAN...ANDA BOLEH MEMBELINYA DI ETIQA INSURAN...)

Ramai yang masih tidak tahu ini.....

Memang agak lama 20-30thn terpaksa membayar / menyumbang setiap bulan...tetapi seandainya anda nak menggunakan duit...seawal tahun ke3 anda sudah boleh keluarkan simpanan anda......

macam2 benefit anda perolehi sebenarnya....percayalah....semua ini ada tertera di agreement kami...lagi pulak ini adalah pelan berkonsepkan islamic plan....

bersambung.......
















Monday, August 24, 2009

Apa istimewanya Pelan di ETIQA TAKAFUL!!!!!


Apa kelebihan Pelan eTiQa Takaful yang ramai masih tidak ketahui ?????????

Saya ingin berkongsi di sini dari segi pulangan TUNAI...

Tidak di nafikan setiap orang mengakui yang betapa pentingnya perancangan kewangan dalam kehidupan hari ini....Matlamat hidup kita di samping bekerja sebagai mencari nafkah halal

dan sebagai tanggungjawab kepada keluarga.... tak di nafikan perancangan simpanan adalah juga matlamat hidup kita... dari kajian yang kita lakukan , semua mengakui betapa pentingnya simpanan untuk kita ...samada digunakan untuk keperluan semasa dan akan datang.

KEGUNAAN SEMASA ...kenapa perlu ada simpanan!!!

Terfikirkah kita.....seandainya berlaku sesuatu musibah kepada kita atau orang yang kita sayangi sekarang.....di manakah sumber untuk memperolehi kewangan ????? kita bernasib baik jika kos perubatan sepenuhnya di tanggung oleh majikan......



Jika kos perubatan kita tidak di tanggung oleh majikan...di mana rasanya harus kita meminta untuk mencari sumber kewangan...... mahu tidak mahu di keluarkan kesemua wang simpanan kita..... itupun jika mencukupi....jika tidak mencukupi bagaimana ?????

mengapa harus di keluarkan simpanan ASB ...simpanan tabung haji...simpanan di bank...sekiranya kita ada pilihan lain....INILAH PILIHAN YANG INGIN SAYA KONGSIKAN DI SINI....

Pelan MESRA ETIQA TAKAFUL memang tiada tandingan kerana pelan ini bukan semata-mata memberi perlindungan....tapi menyediakan tabungan mencukupi seandainya kita memerlukan...

Sebagai contoh...seandainya kita hilang perkerjaan di sebabkan hilang upaya kekal....disahkan menghadapi penyakit kritilal...rasanya WANG adalah sesuatu yang akan kita fikirkan selain dari sokongan dari orang tersayang....

Pelan mesra menyediakan tabungan utk anda ....namun bukan ini yang kita pinta...pelan ini hanya persediaan semata-mata....anda tidak perlu keluarkan sumbangan bulanan yang banyak...cukup jika saya nyatakan di sini serendah rm50...semua orang mampu...jika mampu lebih...lagi baik.

Inilah kelebihan pelan MESRA...kerana setiap sumbangan anda TIDAK HANGUS....malahan nilai gandaan kami janjikan untuk sumbangan anda....

Sebagai contoh...jika anda menyumbang sebanyak RM100 sebulan...pelan kami lindungi anda dari kematian,penyakit kritikal....kemalangan...hilang upaya kekal ...elaun harian hospital dan Kad perubatan ...semuanya dalam satu pelan.....

Jika tiada apa-apa berlaku...alhamdullillah...kami janjikan pulangan berganda bagi simpanan anda......

Kenapa kami mampu janjikan pulangan berganda...ini kerana keindahan pelan Takaful kami yang telus dan bebas riba dan konsep perkongsian pada setiap pelan oleh semua peserta yang menyertai pelan MESRA.... ayat mudahnya...kami amalkan konsep khairat/berkelompok di mana perkongsian keuntungan dan perlindungan di dalam satu tabungan yang disedikan oleh etiqa takaful iaitu akaun khas peserta.

tabungan ini tiada di dalam pelan2 lain di luar sana....nanti saya perjelaskan dengan terperinci jika anda berminat utk mengetahuinya...

secara ringkasnya....
* setiap sumbangan bulanan anda ada nilai nyata / peratusan nyata tentang nilai simpanan anda.sebagai contoh...seawal thn ke2 sudah ada 10 % dari sumbangan anda di masukkan ke akaun simpanan anda....di thn ke3...sudah ada 50 % dari sumbangan anda di masukkan ke akaun simpanan anda...di thn ke 4 ke atas...sudah ada 75 % dari sumbangan anda dimasukkan ke akaun simpanan anda...rasanya boleh faham kan....!!!

* Kadar mudharabah kami dari +-5.5. % setahun...tinggi...

** ada lagi perkongsian keuntungan di mana setiap keuntungan pelaburan - 80 % kepada anda manakala hanya 20 % sahaja untuk pihak kami....

sebab itu nilai matang simpanan anda akan berganda...nilai ini bukan anggaran/ scenario case atau agak2...semuanya ada agreement yang sah...

ini serba sedikit tentang keindahan pelan MESRA etiqa takaful bhd...hubungi saya ya ...penerangan terperinci akan saya berikan kepada anda...saya tidak harapkan apa-apa dari anda...cukuplah sekadar mendengar penerangan percuma saya...selebihnya anda tentukan...

hingga berjumpa lagi di lain artikel....






Friday, August 21, 2009

Salah Perancangan ...Di masa muda EGO.....















Catatan penulis adalah berdasarkan kajian yang kami lakukan tentang perancangan hari tua seharusnya bermula hari ini:-

1) Peringkat umur 18 - 25 tahun ( lelaki / perempuan ) :

*Boleh di katakan kebanyakan dari mereka langsung tidak memikirkan tentang wang simpanan
hari tua.

*Profession pekerjaan mereka agak steady dari golongan eksekutif muda hingga ke senior
management.... masih mentah dalam memikirkan tentang kewangan hari tua...agak selesa
dengan apa yang telah di carum ke KWSP.

* Kebanyakan lebihan pendapatan mereka di gunakan untuk membayar hutang kad kredit....hutang personal loan....membeli-belah mengikut selera dan nafsu muda.....dan menghabiskan pendapatan dengan aktiviti bersantai yang melampau....

* Kenapa golongan ini masih tidak memikirkan tentang pentingnya simpanan dari awal...JAWAPANNYA kerana mereka masih solo....tak banyak komitment....jadi cukuplah dengan wang EPF saja sebagai simpanan....lebihan gaji mereka biarkan digunakan untuk membeli apa saja seperti kemahuan mereka.....kerana bagi mereka tidak akan ada lagi saat begini bila mereka sudah berumah tangga nanti....cetek pemikiran mereka!!!!!!!

Soalan BONUS yang di tanya kepada golongan ini tentang pentingnya SIMPANAN + PERLINDUNGAN .....

Saya pernah melalui sendiri pengalaman berhadapan dengan golongan ini....lalu saya bertanyakan dan mencadangkan satu pelan dimana peserta atau orang yang menyertai pelan ini akan mendapat gandaan simpanan + perlindungan menyeluruh.

Ah..belum masanya bang...saya masih muda....masih kuat lagi...nanti bila tiba masanya baru saya fikirkan....takpelah orang tua saya masih ada lagi....majikan saya support segala perubatan saya............wow!!!!!pelbagai alasan di beri tanpa mahu memberi walau sedikitpun peluang untuk saya berkongsi tentang pelan kami....

Ini ada satu kisah benar....masih muda berusia 25 thn. Mempunyai pekerjaan yang agak steady...professional katanya.....malang menimpa ...involve accident then....lumpuh...company just bagi pampasan atau donation cukup le utk survive 6 bulan.

Perlindungan pelan memang xde ambil langsung dengan mana-mana company pun...yelah dulu masa di cadangkan ...katanya masih muda....!!!!

Lagi sedih duit simpanan adalah boleh mencukupi dalam 4 bulan.....yang selebihnya bila nak cuba guna kad kredit dah over limit....ASB dll xde...memang sedih...

Nak tahu apa jadi....!!!!Si Eksekutif muda ni dah tak boleh bekerja lagi di sebabkan keadaannya....EPF berapa sangat...baru lagi bekerja...Socso faham...faham le...berapa sangat......

Balik kampung...bergantung sepenuhnya kepada keluarga...kesian keluarga terpaksa dibebani dengan kos kehidupan di tambah lagi kos perubatan...memang le kedua orang tua tidak tunjuk kesusahan mereka...tapi kita dah dewasa dah pandai fikir...tak kan masih nak menyusahkan mereka lagi...kesian...kesian....

INI SCENARIONYA KALAU SI EKSEKUTIF MUDA TADI TIDAK EGO TAPI ADA MENGAMBIL SATU PELAN DENGAN KAMI BIARPUN SEBULAN RM150....NAK TAHU APA KAMI BOLEH BANTU.

1) RM 70,000 -RM 100,000 TUNAI kepada si eksekutif muda tadi di sebabkan kehilangan upaya kekal.

2) perlindungan tunai di sebabkan kemalangan.

agak-agak dengan rm 70,000 -rm100,000 tu lepas tak kurang-kurangnya nak survive sampai si eksekutif muda ni dapat absorb to new life...

orang tuapun tak susah.......

CONTINUE........

Saturday, August 15, 2009

TERKINI TENTANG PROMOSI KAMI!!!!



Perunding kami akan berada di JAYA JUSCO.... kami mempunyai perancangan untuk memasuki semua cawangan JAYA JUSCO dalam waktu terdekat.
TUNGGU kami..........
Perunding Kami : En Azizan Adnan / En Halim Hassan / Cik Zurina / En. Hasif
HP Kami : 019-3103074 / 013-3466695
Tujuan Promosi : Memberi penerangan percuma tentang pelan simpanan kami....kami mahukan anda menyimpan bermula dari hari ini...kenapa mesti menunggu hingga kewangan anda stabil kerana sesuatu musibah tidak menunggu sehingga kewangan anda stabil.
Kami mahu memberi perlindungan kepada anda.....dan waktu yang sama anda secara tak langsung dah memulakan simpanan.....
Hubungi kami ye....



KISAH KEJAYAAN DAN PENGIKTIRAFAN ETIQA TAKAFUL BHD DI DALAM NEGARA DAN LUAR NEGARA.

* Produk Islamic Terbaik
* Perkhidmatan terbaik
* Jualan Terbaik

PULANGAN WANG ANDA DI SETIAP PELAN KAMI DI JAMIN BERGANDA.













Pelan MESRA : Yang pasti setiap apa yang anda bayar / sumbang kepada kami...kami gandakan pulangan tunai anda.

Kami beri PERCUMA : perlindungan kematian, hilang Upaya, Kemalangan , Penyakit Kritikal & Kad Perubatan.


Apa yang perlu anda fikirkan ?...


Di dalam satu pelan anda mendapat kesemua keperluan asas yang anda perlukan......

sebagai contoh...sekiranya berlaku kematian kepada pemegang polisi...sekurang-kurangnya keluarga anda telah ada sejumlah wang tunai yang besar untuk kehidupan seterusnya.

Jika anda hilang upaya...tak mampu bekerja dan hilang pendapatan...sekurang-kurangnya anda ada wang tunai untuk kehidupan seterusnya tanpa perlu meminjam sana-sini.

Jika anda di sahkan dengan penyakit kritikal , wang tunai sekaligus di bayar kepada anda.

Jika anda kemalangan...anda di lindungi dengan tuntutan wang tunai.

Jika anda di masukkan ke hospital ..anda ada elaun harian hospital mengikut hari.

Dan lagi.....Jika anda terpaksa melakukan pembedahan dengan kos besar contoh RM 25,000 ...anda boleh menggunakan kad perubatan anda tanpa perlu risau untuk meminjam, meminta ehsan...masuk surat khabar dan sebagainya untuk mencari bantuan kewangan.


YANG PALING PENTING...FIKIRKAN !!!!! JUMLAH PULANGAN YANG AKAN ANDA DAPAT KEMBALI...DI JAMIN BERGANDA.

ANDA MENIKMATI PERLINDUNGAN PERCUMA DARI KAMI....DUIT BAYARAN ANDA DIKEMBALIKAN........SO...DI MANA KERUGIAN ANDA???????

Hitung berdasarkan fakta tentang keuntungan / kerugian dengan pelan kami ini.


Agak menyedihkan...agak ramai di luar sana yang mengambil pelan polisi tanpa tahu dengan mendalam tentang pelan yang di ambilnya...so bila berlaku sesuatu sebagai contoh : tidak dapat membuat tuntutan...di salahkan syarikat insuran padahal mereka tidak mengambil perlindungan tersebut...inilah
masalahnya.

Bijak dalam perancangan kewangan dan perlindungan untuk diri dan keluarga tapi sebenarnya tidak mengetahui secara mendalam tentang pelan yang mereka ambil.


KAMI AKAN PASTIKAN SETIAP PELAN YANG ANDA AMBIL DENGAN KAMI...ANDA AKAN FAHAM DAN TAHU SATU PERSATU TENTANG PELAN ANDA...DAN KAMI BERI ANDA JAMINAN AGREEMENT YANG ORIGINAL SEBAGAI PENGESAHAN.


Sekadar Catatan Penulis berdasarkan pengalaman...tida kena mengena dengan sesiapa tentang artikel ini.








































Friday, August 7, 2009

PERANCANGAN KEWANGAN...ramai yang leka!!!!!!!!



MASA...........


Catatan penulis adalah gambaran realiti di hari ini......catatan ini sekadar renungan bersama tentang kehidupan di hari ini.......


Kisah ini tidak ada kena mengena dengan sesiapa ..cuma berdasarkan pengalaman penulis melalui kaji selidik yang kami lakukan....

Bagi kebanyakan individu......matlamat hidup adalah untuk berkerja dan beribadat dengan setulus hati.... sedari kecil kita telah di didik dengan sempurna...alhamdullillah...pendidikan dunia dan akhirat..... Tak terbalas jasa orang tua kita....

Tak perlulah kita bicarakan soal ibadah seseorang...kerana penulis percaya setiap individu cukup sempurna amal ibadatnya....tidak berani untuk penulis komen lebih lanjut...

Di kesempatan ini , ingin penulis kongsi tentang perjalanan kehidupan kita dari segi perancangan kewangan. Terdapat bijak pandai di luar sana yang cukup prihatin dan mengambil berat tentang perancangan kewangan.... membuat simpanan di bank , fixed deposit, ASB , unit trust , membeli aset , membeli emas dan melalui pelaburan secara langsung dan tak langsung...ada juga yang berani mengambil risiko bermain saham... itu masing-masing punya cara ....YANG PASTI SEMUANYA MENGAKUI HAKIKAT YANG SEMAKIN MASA BEREDAR...SEMAKIN SUNTUK MASA KITA UNTUK MENCARI / MENYIMPAN WANG.

Kebanyakan remaja yang baru bekerja dari anggaran umur 20 ke 30 thn....adalah peringkat yang paling susah untuk menyimpan....bukan apa komitmen melebihi pendapatan...so cukup bulan settlekan apa yang patut kemudian menunggu gaji seterusnya...begitulah kehidupannya...

Pada hakikatnya memang dia boleh membuat harta dengan membeli kereta....ada Kredit Card...Pinjaman peribadi....dll...tapi setelah lebih 5 tahun bekerja barulah mula sedikit menyedari yang duit simpanan tunai masih tiada......kerjanya dan gajinya cukup-cukup untuk membayar keperluan kehidupan....SATU KERUGIAN JIKA BEGINI PERANCANGAN KEWANGANNYA.....

Bernasib baik jika mempunyai EPF...jika tiada bagaimana ???????

TIP Pertama ( 1 ) :
Biar bagaimana sekalipun ...peruntukkan anggaran 5 % ke 10 % dari pendapatan kita setiap bulan untuk SIMPANAN. Buatlah simpanan di buku ASB ( bagi bumiputera ) kerana kita tahu jaminan dividen tak kurang +- 7 -8 % setiap tahun......

Sekarang semuanya di hujung jari anda...melalui Maybank2U...atau potongan gaji anda telah boleh terus menyimpan di buku ASB.

Tanpa anda sedari ada sejumlah wang untuk simpanan anda.

TIP Kedua ( 2 )
Cari satu pelan sebagai menggantikan simpanan kita.....Penulis ambil di sini PELAN MESRA eTiQa Takaful ATAU Pelan PRIMA eTiQa Takaful...kedua-duanya adalah satu pelan endownmen di mana anda menyumbang kepada kami untuk membuat simpanan.

Ramai keliru...ah !!!! ini pelan insuran....jika pelan insuran anda cuma membeli perlindungan semata-mata....nilai simpanan bergantung kepada prestasi syarikat.....

TAPI....sebagai contoh PELAN MESRA :

Anda menyimpan / sumbangan anda sebulan RM 100. eTiQa Memberi nilai perlindungan untuk kematian utk 2 pewaris, cover sekiranya berlaku kehilangan upaya kekal kepada anda , cover kemalangan , cover penyakit kritikal , ada elaun harian masuk hospital /warded dan boleh di tambah Kad Perubatan..... ini anda dapat dari PELAN MESRA....

TAPI....YANG PALING PENTING......ANDA SEBENARNYA MEMBUAT SIMPANAN.....Bagaimana ??????

Ok....di etiqa Takaful setiap sumbangan bulanan ada peratusan tetap untuk nilai simpanan anda...sebagai contoh...
di thn ( 1 ) dari RM 100 yang anda sumbang...kesemua nilai tersebut pergi ke syarikat utk menampung perlindungan anda.
Thn ke dua ( 2 ) : Dari RM 100 dah ada 10 % untuk nilai simpanan anda. simpanan bermula )
Thn ke tiga ( 3 ) : Dari RM 100 sumbangan bulanan anda...telah ada 50 % dari jumlah tersebut sebagai SIMPANAN ANDA....
Thn ke-4 dan seterusnya ( max: 30 thn ) : Dari RM 100 sumbangan anda , telah ada 75 % dari jumlah tersebut sebagai simpanan anda sampai tempoh maksimum.

Apa yang anda fikirkan ???????dan bermain di fikiran anda ???????

Jumlah tersebut tidak termasuk kadar mudharabah kami pada anggaran +- 5.5. % setahun....

Masih rugi la !!!!! x dapat semua duit yang telah di bayar.....tapi terfikirkah anda dengan PELAN MESRA etiqa takaful.....anda tidak perlu lagi mengambil / membeli polisi insuran lain....

KENAPA ????

Kami janjikan anda tidak akan rugi biar satu senpun di akhir tempoh pelan...kerana jumlah pulangan tunai anda di jamin berganda ( guaranteed ) ...di takaful kami boleh beri jumlah simpanan matang anda berganda kerana bermula thn ke 4 ke atas sebanyak 75 % dari sumbangan bulanan anda menjadi simpanan anda.....itu tak termasuk kadar mudharabah....itu tak termasuk perkongsian keuntungan di mana dari 100 % - sebanyak 80 % keuntungan menjadi simpanan anda....cuma 20 % menjadi hak kami.

Contoh : Jika tempoh pelan 30 thn ..sumbangan sebulan RM 100.
Sumbangan 30thn anda = 100 x 30thn = RM 36000

TAPI...anda dapat balik dalam RM 50,000 ++ ( yang pasti simpanan pokok dikembalikan )..Tapi kena rujuk perunding bertauliah tentang ini...takut salah anggapan dari anda...kerana sudah pasti anda mahukan kepastian dan ada agreement sah....

Semuanya ada agreement yang sah......kami tidak memutar belit fakta atau angka.....

BUKAHKAH.....nilai simpanan ini boleh kita namakan sebagai simpanan kedua EPF kita...bayangkan selama 30thn...kita di lindungi....dah lah begitu....duit kita di kembalikan tanpa sebarang kerugian....SO di mana keuntungan pihak eTiQa Takaful....

INILAH....konsep mudharabah / perkongsian dan indahnya pelan berlandaskan Islamic.....ramai sudah mula menyedarinya...alhamdullillah...tapi masih tidak bertindak untuk memulakan simpanan....

OH YA......Lambat nak tunggu 30 thn....Pelan ini tidak mempunyai masalah jika seawal thn ke 3 anda nak keluarkan duit....apa yang ada di simpanan anda mengikut pecahan seperti di atas adalah hak mutlak anda....anda layak keluarkan sehingga 80 % dari jumlah simpanan anda. Tiada penalti...denda lewat bayar....dan yang pasti tak perlu bayar balik kepada kami....kalau di insuran tak tahulah...mungkin anda perlu bayar balik....jika lambat bayar mungkin dikenakan penalti dan sebagainya....

Ini pasti.....ini bukan starategi pemasaran pihak kami...... pelan kami telus...bebas riba!!!!!

FIKIRKAN.......oh ya...jika nak gunakan pelan ini sebagai tabung pendidikan anak....pun boleh...jika contoh umur anak sekarang 2 tahun...so lagi 16 thn bila anak nak ke menara gading...keluarkan simpanan anda dari pelan ini...kan boleh di gunakan untuk tambahan wang pendidikan anak anda.......

TAPI RAMAI YANG MASIH TIDAK BERTINDAK LAGI...TAKUT KERUGIAN DAN SANGGUP :-

** Biar berterusan tiada apa-apa pelan simpanan atau perlindungan.
** Apa jadi sekiranya kita sebagai penyara utama ( Suami/Isteri ) tiba-tiba hilang upaya kekal....duit simpanan tiada...pelan perlindungan tiada....wow!!!! itu yang selalu kita lihat di TV...minta ehsan...bukan nak mengata...tapi inilah realitinya...tidak menyediakan payung sebelum hujan......

*** Kesian anak-anak yang tak bersalah menjadi mangsa masalah kita....padahal dengan serendah RM 100 sebulan setidak-tidaknya dapat meringgankan beban kita....dah lah tu...jika alhamdullillah tiada apa -apa berlaku...duit kita dikembalikan sepenuhnya malahan berganda nilainya...wowo!!!! masih kurang yang berfikiran begini....

*** Bukan satu perkara mudah bagi penulis yang bekerja sebagai Perunding Takaful ni....sebab tu artikel dari BNM menyiarkan yang hanya 40 % saja dari penduduk ada pelan perlindungan & simpanan....dari jumlah tu hanya 10 % golongan bumiputera.....mentaliti...maaf ya!!!!

RASANYA SEMUA MENGAKUI HAKIKAT YANG WANG EPF DI KEMUDIAN HARI...kebanyakannya tidak mencukupi untuk menampung kehidupan kita seterusnya....Kerajaan telah mengakui hakikat ini....

Itulah timbul baru-baru ini ura-ura untuk membuat tabungan kedua KWSP...KENAPA ???? lu fikirlah sendiri.....

Bila dah menjangkau umur 45 ke atas barulah timbul kesedaran yang berkemungkinan besar wang simpanan + EPF tak cukup...mula mencari pelan-pelan tambahan...bukan apa...di waktu ini jumlah sumbangan sebulan telah tinggi....lebih parah lagi jika tersalah ambil pelan...rupa-rupanya pelan yang di ambil semata-mata untuk perlindungan diri...tapi ada sedikitpun nilai simpanan.....dah jatuh di timpa tangga....ini realiti!!!!!!

Oklah...penulis berhenti di sini dulu...banyak yang nak diperkatakan....insyaallah di lain kali....

Sudi-sudikan menhubungi penulis -019 3103074 , SMS ke ....kami ke tempat anda memberi penerangan percuma...tanpa bayaran....jika berminat boleh teruskan...jika tak berminat...tidak menjadi masalah buat kami...kerana kami sekadar menolong apa yang mampu sesama kita....

Bye......











Tuesday, August 4, 2009

PELAN PENDIDIKAN ANAK...Murah..tak rugi!!!!!

*** Semua ibu bapa mendoakan semoga anak berjaya dalam pelajaran..alhamdullillah..itu semua adalah doa setiap ibu bapa....

*** Tapi...terfikirkah kita ,,,,,kiranya anak kita berjaya utk ke menara gading ( sebagai contoh )...tapi sedih...wang tiada...meminjam sana-sini...tak dapat...rayu biasiswa sana-sini tak dapat...gadai itu...gadai ini....ini semua demi pelajaran anak......

*** Kenapa harus pening...DI ETIQA TAKAFUL ....serendah minima RM 50 sebulan sekurang-kurangnya ada sedikit simpanan buat permulaan anak untuk sambung belajar .

**** Entahlah..mungkin anda fikir...buat apa....dan lebih rela duit RM 50 tu baik beli rokok atau pekena teh tarik tiap-tiap petang.....silap2 lebih RM 50 sebulan...tapi kami cuma perlukan sekurang-kurangnya RM 50 je.....

BENEFIT PELAN PENDIDIKAN ANAK :

1) Anda menyimpan secara bulanan melalui potongan gaji dari bank....seawal anak berumur 18 tahun wang tersebut dah boleh di gunakan untuk tujuan pembelajaran anak.

2) Sekiranya ANDA sebagai pembayar-berlaku kematian atau hilang upaya kekal...maka anda tidak perlu lagi membayar kepada pihak kami kerana kami akan sambung bayar bagi pihak anda....di kira secara otomatik menjadi anak angkat etiqa takaful bhd....cukup umur 18 thn...semua wang simpanan boleh dikeluarkan untuk pembelajaran anak.

3) Di samping tu...di pelan pendidikan kami...anda juga boleh di lindungi dengan kemalangan,penyakit kritikal...elaun harian hospital...jika anda mahu...untuk anak boleh di ambil elaun harian hospital.....

4) Sekiranya sebagai contoh...di tahun ke 8 anda perlukan duit.....anda boleh keluarkan wang simpanan di pelan anda untuk kegunaan peribadi tanpa perlu membayar balik kepada kami...tiada denda atau penalti.....

5 ) Anak anda cemerlang dalam peperiksaan utama...UPSR,SPM...STPM ada reward TUNAI dari RM 500-RM 1000.....

Fikirkan .....mula menabung sekarang...biar sedikit daripada tiada langsung........

Hubungi saya ya......

FANTASTIC MEDICAL CARD-eTiQa Takaful Bhd


APA itu Medical Card eTiQa Takaful Bhd...?

Agak sama dgn Kad -kad perubatan yang lain...TAPI KEISTIMEWAAN
Kad Kami ( macam-macam ada... ) :-

1) Kami ada dari pelbagai pelan mengikut kemampuan anda....itu yang penting..kami lebih mementingkan keselesaan anda membayar....

2 ) Anda tentukan jumlah yang anda mampu dari serendah RM 80 sebulan ( mengikut umur ) dan had limit.

3) Had limit kami serendah RM 90,000 Coverage seumur hidup / RM 30,000 setahun hingga melebihi RM 250,000 seumur hidup.... anda tentukan!!!!

4) Ada manfaat tambahan outpatient ( produk di luar sana mungkin tiada sebegini ) :-
Rawatan buah pinggang.........barah.....dan pemindahan organ...ini kira additional .

5) YANG PENTING .....Wang pembayaran anda di kembalikan sebanyak 50 %-60 % ...WOW!!!! kebanyakan kad perubatan di luar wang pembayaran bulanan kira hangus...TAPI...di eTiQa Takaful kami beri kembali sebahagian wang anda.....

6 ) TIADA Medical Check-up kiranya anda sihat waktu memohon....di luar sana kebanyakannya harus buat medical check-up...leceh....ni bukan tujuan membanding-bandingkan dan mencari keburukan....sekadar info tambahan.....

RINGKAS TAPI PADAT TENTANG KAD PERUBATAN KAMI.....

1) Dgn Kad Perubatan kami...anda juga ada perlindungan lain seperti kematian ( utk. pewaris )...hilang upaya kekal ( untuk anda )...dan boleh buat penambahan utk. cover Kemalangan, 36 jenis Penyakit Kritikal dan elaun harian hospital...WOW!!!! ini bukan syok sendiri...tapi pelan kami memang berbeza...

2) Duit simpanan di pelan anda boleh di keluarkan sewal tahun ke3 bergantung nilai simpanan...tiada penalti/denda lewat bayar...dan tak perlu bayar balik apa yang anda keluarkan... WOW!!!!

Co-Insuran ( PENTING )......

Perunding mahukan produk kami telus....tiada agenda tersembunyi.....apa yang boleh kami bolehkan...apa yang tidak boleh...kami tidak sembunyikan....

KAMI-Pihak eTiQa Takaful hanya menanggung 90 % dari bil perubatan anda...manakala 10 % akan di bayar oleh anda.

*** Ini standard Kad Perubatan di Malaysia sepertimana ditetapkan oleh BNM.

****Tipu jika mana-mana perunding kami mengatakan kami cover 100 % bil anda....tapi cuba fikirkan jika kos bill anda RM 20,000....sekurang-kurangnya RM 18,000 kami tanggung...selebihnya RM 2,000 saja anda tanggung.......daripada anda kena tanggung keseluruhan bil......ini yang patut anda fikirkan.....

**** Setiap Pelan ada limit untuk bilik sehari bergantung jenis pelan...sebagai contoh dengan pelan minima kami.....had limit bilik sehari RM 100.......lain2 sama....

BAGAIMANA NAK BUAT TUNTUTAN /URUSAN KEMASUKAN WAD :-

Once , doktor dah sahkan anda harus menjalani pembedahan ( sebagai contoh )...samada pihak hospital atau anda boleh hubungi kami punya 3rd party administrator i.e. MEDI JARING...utk membuah pengesahan status kad anda....atau terus hubungi wakil takaful anda ( iaitu saya )...

Kemudian...GL akan di keluarkan dan anda terus masuk ke hospital untuk menerima rawatan....ikut had limit bilik anda......

Mula2 mungkin pihak hospital mahukan deposit ( refundable )...itu anda harus bayar dahulu...itu procedure biasa masuk hospital.....

Lepas anda keluar nanti anda cuma perlu jelaskan 10 % sahaja...yang lebihnya pihak kami akan uruskan....

SENANG....MUDAH...TIADA PENING2....

Oh YA!!!!...apakah panel hospital yang boleh di guna pakai......semua hospital swasta / kerajaan ...buat apa hospital kerajaan jika dah ada medical card....

List-list hospital terperinci seluruh malaysia akan di hantar kepada anda.....

Pastikan anda mendapat KAD PERUBATAN...dalam 3 minggu selepas menyertai....bawa kemana-mana kad tersebut...senang jika ada apa-apa....

Sekian......hubungi saya ya...mudah ,satu keluarga boleh kita lindungi dengan kad perubatan....saya akan perjelaskan secara terperinci nanti...019 3103074...Amin>>>>>










TRUE STORY : SAD!!!SAD!!!! di sebabkan berkira RM 100 sebulan.......

Kisah benar terjadi kepada Cik Ani ( bkn nama sebenar )......berkira untuk menyimpan sebanyak RM 100 setiap bulan walaupun Perunding kami secara jujur menerangkan apakah kebaikan PELAN MESRA untuknya....

Pendapatannya sebulan RM 1,200 sebagai kerani di sebuah syarikat di KL.....di tanya berapakah jumlah simpanannya setakat 4 thn dia telah bekerja.....jawabnya -TIADA.

Duit cukup bulan habis...bekerja...dapat gaji...beli itu...beli ini....pusing-pusing habis...sedar-sedar dah 4 thn bekerja....

Si Perunding kami terangkan antara kebaikan jika mengambil PELAN MESRA adalah utk :
1) Disiplinkan dia utk. memulakan simpanan kerana setiap bulan kami cuma mahukan lebih kurang RM 100 sebulan....di tolak terus dari gaji/bank.

2) Duit tu pun bukan untuk kami...tapi untuk Cik Ani juga...sekurangnya ada simpanan sikit.

3) Duit tu seawal thn ke 3 dah boleh keluarkan jika nak buat deposit beli kereta ke...beli rumah ke...nak kahwin ke...dan sebagainya....

4) Yang paling penting....dia di lindungi dengan perlindungan kematian, hilang upaya kekal, penyakit kritikal, kemalangan, elaun harian hospital.

5 ) Kami sarankan jika tak mahu panjang sangat buat kurang-kurang 10 ke 15 tahun pas tu keluarkan semua duit.....

NAK TAHU APA TERJADI.....Cik Ani mengalami lumpuh atau tidak mampu lagi bekerja dan tak dapat mencari pendapatan utk menyara hidupnya.

Balik ke kampung...Orang tuanya kena tanggung kos ubatan RM 600 sebulan tak termasuk kos lain-lain....

Orang tuanya ada tanggungan lain... BAYANGKAN...KEPERITAN KELUARGA INI....

JIKA MENGAMBIL PELAN KAMI :

****Kami beri tunai RM 70,000++ berperingkat untuk meringankan beban Cik Ani...beli ubat dan kos-kos lain.

****Kurang-kurangnya boleh mulakan hidup baru dengan tenang.....

NAK TAHU APA JADI.....?
***Cik Ani mengalami tekanan perasaan di sebabkan terlalu memikirkan tentang sampai bila dia nak menyusahkan kedua orang tuanya.
*** Duit simpanan tiada.

FIKIRKAN LAH......SEBELUM TERLAMBAT...BUKAN ITU YANG KITA PINTA...TAPI PERSEDIAAN KERANA SEBAGAI MANUSIA KITA HANYA MERANCANG TUHAN YANG MENENTUKAN...

HUBUNGI SAYA...saya akan menemui anda di tempat anda...019 3103074...bye...

Thursday, July 30, 2009

Profile Syarikat eTiQa Takaful Bhd

CERITA2 DAN ASAL- USUL ETIQA



KUMPULAN MAYBANK
100 , JALAN TUN PERAK KL
( Institusi Terulung & Terunggul Di Malaysia dan di kenali di serata dunia )
eTiqa Takaful Berhad adalah Ahli Kumpulan Maybank


PERBANKAN ISLAM bermaksud segala produk2 & urusniaga adalahlah berlandaskan hukum syarak dan di bawah kelolaan badan syariah yang di lantik oleh BNM.

( Memang berbeza dengan PERBANKAN KONVENTIONAL namun ramai yang masih beranggapan kedua-duanya sama...itu tidak benar!!!!! )



Lambang atau logo Perbankan Islam SEJATI.....



Inilah Kami....ibu pejabat kami :
Aras 19, Menara C, Dataran Maybank,
No 1, Jln Maarof ,59000 KL
Tel: 03-22971888 / 1 300 13 8888


Penulis bekerja di sini sebagai PERUNDING TAKAFUL BERTAULIAH
( WAS 31300 ).


Kami ada cawangan di seluruh Malaysia sebagaimana banyaknya cawangan ibu kami iaitu Kumpulan Maybank.

Segala perlaksanaan adalah berlandaskan hukum syarak kerana biarpun kami di Kumpulan Maybank, namun segala urusniaga kami di pantau oleh badan syariah yang di lantik oleh BNM...mana mungkin kami sama dengan sistem konventional....ramai juga yang keliru tentang ini !!!!



Ini bukan saingan kami...tapi ramai menganggap ETIQA adalah sama dari segala segi...maksudnya sistem perlaksanaannya....

Ingin saya jelaskan di sini yang ETIQA TAKAFUL & ETIQA INSURANCE ada produk masing2...dua-dua bagus ...dua-dua hebat...cuma perlaksanaannya berbeza......saya di ETIQA TAKAFUL......dah jelas kan...!!!!


Inilah serba sedikit tentang diri saya dan syarikat saya...ingin ketahui lebih lanjut...hubungi saya di 019-3103074 atau www.etiqa.com.my

Wasalam

Monday, July 27, 2009

2nd EPF pelan utk. Anda...mesti baca....






Matlamat Kami di eTiQa
Takaful..
.Simpanan anda hari ini untuk kebahagian hari tua anda......


Pelan Simpanan MESRA adalah antara salah satu produk terbaik kami yang di design khusus untuk TAMBAHAN WANG PERSARAAN ANDA.

Bagaimana ...??????
*Simpanan anda bergantung kepada kemampuan kewangan anda.RM 50..RM 70...RM 100..RM120...RM300
terpulang kepada anda....

* Apa yang pasti kami janjikan pulangan berganda ( tiada risiko kerana setiap sumbangan anda kami janakan mengikut pelaburan yg diluluskan badan syariah.)

* Yang paling penting...kami beri anda nilai perlindungan percuma kematian,hilang upaya,penyakit kritikal,kemalangan ,elaun harian warded & medical card.....

* Simpanan boleh di keluarkan seawal tahun ke 3 untuk kegunaan peribadi...deposit rumah/kereta..,kahwin, umrah..tambahan duit haji...renovation rumah dan sebagainya....tida penalti dan anda tidak perlu bayar balik...

* Nilai simpanan anda tidak susut nilai jika ada membuat tuntutan/claim...nilai simpanan tetap sama malahan terus bertambah dgn kadar mudharabah kami +- 5.5. % p.a.

Kami ikhlas untuk membantu perancangan kewangan anda supaya teratur keran fikirkan....anda menyimpan...simpanan dapat balik malahan berganda...waktu yang sama tidak perlu membeli insurance semata-mata....

Sediakan copy IC, buku bank / Kad bank -utk. tujuan potongan & deposit permulaan utk buka akaun ...jika RM100...tu je....

Dlm sebulan original polisi akan di hantar. Setiap 6 bulan penyata akan di hantar.

Utk. keterangan lanjut segera hubungi perunding takaful kami.....

Kisah sahabatku...Perunding Takaful Berjaya..RUGI TAK BACA!!!

Sebelum sepenuh masa aku menceburi bidang ni...13 thn aku kerja bergaji tetap...best tapi hari-hari sakit kepala...hari-hari kejar punch card....tensionnye!!!!!!!!!!

Kerja Glamour juga...PEGAWAI BANK.....tengok duit orang sampai ...cukup bulan pitam...bukan happy dapat gaji tapi poning settle hutang......
Mamat ni...hari-hari tak jemu minum tea tarik dgn aku...rilek je...dia nipun ex-banker...berbelas tahun juga kerja...tapi masa jumpa dgn aku tu dia dah resign....sempoi!!!!!!

Tanya income dia....wow!!! tak sampai 2 tahun dah menyamai kerja berbelas tahun....excited bermula.....apa lagi akupun cuba-cuba le try an error konon-konon......all out siang malam selama 2 bulan....nak tengok bidang ni ok ke!!!!

BERBALOI...MEMANG BERBALAI....3bulan kerja kuat menyamai gaji aku 6 tahun...betul...?
syok pun timbul...apa lagi on off le aku kat office cari clients......tak boleh jadi...aku dengan lafaz bismillah angkat kaki terjun ke bidang ni....tut...tut...dah setahun....setahun aku kerje sama macam 13 tahun punya gaji....

PERSOALAN .....???????
Family...aku tungjuk biasa je...pagi gi kerja kul 8am balik kul 5pm....pagi2 pekena tea tarik dulu sampai kul 10...makan gaji tak dapet nyo!!!!

EPF....apo nak takot...bulan bulan saving kat ASB anggap tu EPF kita...lagi dividen tinggi 8 %...EPF berapa ????5 % paling tinggi....berebut-rebut orang kat luar sana ( bangsa asing nak bukak ASB...tapi tak dapat...ASW mungkin...tupun ada quota....

BENEFIT PERUBATAN : kan ke kerja ni di bidang perlindungan...macam-macam ada jenis pelan...ambik satu abis cite....kalau kerjapun rawatan perubatanpun ada had juga...aku tahu le...

Tu le kisah serba sedikit....sekarang aku enjoy....rilek...lepak....bulan2 komisyen dapat cam biasa gak....nanti aku cite pasal komisyen lak....

THANK TO SAHABAT BAIK KU...SEKARANG NI DAH BERJAYA....DAH NAIK PANGKATPUN.....HUBUNGI DIA YE: EN ABD HALIM HASSAN -013 3466695 ( untuk mengesahkan cite ni )

Recommended Saving Product to all...MENARIK!!!!!

Pelan Simpanan 1 : PELAN MESRA

Ringkas tapi padat : Min RM 50. Nilai percuma perlindungan kematian & hilang upaya.

SIMPANAN anda : Yang pasti tempoh matang simpanan pokok di kembalikan ..tiada susut nilai. Jumlah keseluruhan simpanan matang anda adalah anggaran 2 kali ganda.

Anda boleh tambah perlindungan **percuma : Kemalangan , Penyakit Kritikal 36 jenis & elaun harian hospital.

Simpanan boleh dikeluarkan bila-bila masa...tiada halangan...tanpa penalti....

ANDA DAPAT PERLINDUNGAN NILAI PERCUMA ....NILAI SIMPANAN JUGA BERGANDA....di manakah kerugian anda.....SMS sekarang ye.....019 3103074...untuk keterangan lanjut

2 ) PELAN SIMPANAN PRIMA :

Min : RM 100 sebab setiap 3 tahun sekali anda dapat bonus atau di panggil survival benefit....@ 10 dari nilai perlindungan kematian .

Laburkan kembali survival benefit yg di terima ke dalam ASB anda....untuk pulangan lagi tinggi +- 8 % setahun...Mudharabah etiqa takaful +- 5.5. % setahun...

Ini di namakan smart plan....duit anda dapat ...perlindungan anda dapat....
SMS sekarang ya...tentukan tempat perjumpaan ...Perunding kami akan menberi keterangan lanjut....

Mesej kemasyarakatan dari Perunding eTiQa Takaful.

Catatan seorang Perunding Takaful.....

Jangan sekali-kali di sebut perkataan perlindungan atau ayat mudahnya " Insurance " ... di dalam persekitaran hari ini.....dari 100 responden yang di tanya....mungkin satu yang memang tercari-cari perlindungan pelan untuk dirinya mahupun keluarganya....

Yang lain-lain semuanya angkat kaki...cabut lari bila seseorang seperti kami menghampiri...itulah senarionya di hari ini.... masalah mentaliti yang susah untuk di ubah....tiada sesiapa bersalah di dalam hal ini.....itu dah memang realitinya...

Tapi itu dahulu......kini dengan adanya Perunding-Perunding yang terlatih seperti kami di eTiQa Takaful Berhad...kami sanggup di maki dan sebagainya demi memertabatkan syiar dan produk-produk Islam... Kami sedaya upaya terangkan yang produk di eTiQa Takaful Bhd lebih kepada Simpanan Anda... Nyata kerana produk kami bukan hanya melindungi para peserta tapi yang pasti nilai simpanan akan berganda....

Bila di tunjukkan pengiraan simpanan di produk kami...bagaimana pecahan Akaun Simpanan Peserta ...dan Kadar Mudharabah kami... ramai yang tertanya-tanya...betulkah begitu?...betulkah begini...?...kenapa saya tidak tahu dari dulu...???? itulah tak kenal maka tak cinta....itulah yang menguatkan azam saya untuk terus berkecimpung sebagai wakil Perunding Takaful..... sekian...sampai ketemu!!!!