Monday, July 27, 2009

Kisah sahabatku...Perunding Takaful Berjaya..RUGI TAK BACA!!!

Sebelum sepenuh masa aku menceburi bidang ni...13 thn aku kerja bergaji tetap...best tapi hari-hari sakit kepala...hari-hari kejar punch card....tensionnye!!!!!!!!!!

Kerja Glamour juga...PEGAWAI BANK.....tengok duit orang sampai ...cukup bulan pitam...bukan happy dapat gaji tapi poning settle hutang......
Mamat ni...hari-hari tak jemu minum tea tarik dgn aku...rilek je...dia nipun ex-banker...berbelas tahun juga kerja...tapi masa jumpa dgn aku tu dia dah resign....sempoi!!!!!!

Tanya income dia....wow!!! tak sampai 2 tahun dah menyamai kerja berbelas tahun....excited bermula.....apa lagi akupun cuba-cuba le try an error konon-konon......all out siang malam selama 2 bulan....nak tengok bidang ni ok ke!!!!

BERBALOI...MEMANG BERBALAI....3bulan kerja kuat menyamai gaji aku 6 tahun...betul...?
syok pun timbul...apa lagi on off le aku kat office cari clients......tak boleh jadi...aku dengan lafaz bismillah angkat kaki terjun ke bidang ni....tut...tut...dah setahun....setahun aku kerje sama macam 13 tahun punya gaji....

PERSOALAN .....???????
Family...aku tungjuk biasa je...pagi gi kerja kul 8am balik kul 5pm....pagi2 pekena tea tarik dulu sampai kul 10...makan gaji tak dapet nyo!!!!

EPF....apo nak takot...bulan bulan saving kat ASB anggap tu EPF kita...lagi dividen tinggi 8 %...EPF berapa ????5 % paling tinggi....berebut-rebut orang kat luar sana ( bangsa asing nak bukak ASB...tapi tak dapat...ASW mungkin...tupun ada quota....

BENEFIT PERUBATAN : kan ke kerja ni di bidang perlindungan...macam-macam ada jenis pelan...ambik satu abis cite....kalau kerjapun rawatan perubatanpun ada had juga...aku tahu le...

Tu le kisah serba sedikit....sekarang aku enjoy....rilek...lepak....bulan2 komisyen dapat cam biasa gak....nanti aku cite pasal komisyen lak....

THANK TO SAHABAT BAIK KU...SEKARANG NI DAH BERJAYA....DAH NAIK PANGKATPUN.....HUBUNGI DIA YE: EN ABD HALIM HASSAN -013 3466695 ( untuk mengesahkan cite ni )

No comments: